Tezli yüksek lisans programı bir eğitim-öğretim yılı 60 AKTS’den az olmamak koşuluyla en az yedi ders, seminer ve tez çalışması olmak üzere toplam en az 120 AKTS kredisinden oluşur. Seminer dersi ve tez çalışması kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. 

 

YÜKSEK LİSANS DERSLERİ

 

BİLİMSEL HAZIRLIK DERSLERİ

GÜZ DÖNEMİ

SHY 105 Sosyal Hizmete Giriş I

SHY 205 Sosyal Hizmet Ortamlarında İnceleme

SHY 301 Sosyal Hizmet Uygulama Yöntemleri

BAHAR DÖNEMİ

SHY 106 Sosyal Hizmete Giriş II

SHY 204 Sosyal Hizmet Kuram ve Yaklaşımları

 

GÜZ YARIYILI DERSLERİ

(Zorunlu) Seminer (AKTS 4)

(Zorunlu) Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği (AKTS 8)

(Seçmeli) Sosyal Hizmet Kuram ve Uygulamaları-I (AKTS 8)

(Seçmeli) Toplumsal Problemler ve Sosyal Hizmet (AKTS 8)

(Seçmeli) Sosyal Hizmetin Etik Temelleri ve Felsefesi (AKTS 8)

(Seçmeli) Çocuk İhmal, İstismar ve Sosyal Hizmet (AKTS 8)

(Seçmeli) Sosyal Hizmet Tarihi ve Siyasal Temelleri (AKTS 8)

(Seçmeli) Çağdaş Yönetim Teknikleri ve Sosyal Hizmet (AKTS 8)

(Seçmeli) Yaşlılık Olgusu ve Sosyal Hizmet (AKTS 8)

(Seçmeli) Gençlik Sorunları ve Sosyal Hizmet (AKTS 8)

(Seçmeli) Yerel Yönetimler ve Sosyal Hizmet (AKTS 8)

(Seçmeli) Etnisite, Toplumsal Cinsiyet, Din ve Sosyal Hizmet (AKTS 8)

(Seçmeli) Küreselleşme ve Sosyal Hizmet (AKTS 8)

(Seçmeli) Engellilik ve Sosyal Hizmet (AKTS 8)

(Zorunlu) Uzmanlık Alan Dersi (AKTS 8)

(Zorunlu) Tez Çalışması (AKTS 60)

 

BAHAR YARIYILI DERSLERİ

(Zorunlu) Seminer (AKTS 4)

(Zorunlu) Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği (AKTS 8)

(Seçmeli) Sosyal Hizmet Kuram ve Uygulamaları II (AKTS 8)

(Seçmeli) Sosyal Bilimlerde Nitel ve Nicel Araştırma Yöntemleri (AKTS 8)

(Seçmeli) Yapısal Yoksulluk ve Sosyal Hizmet (AKTS 8)

(Seçmeli) Aile Sorunları ve Sosyal Hizmet (AKTS 8)

(Seçmeli) Politik Sistemler ve Sosyal Hizmet Politikaları (AKTS 8)

(Seçmeli) Sosyal Hizmet ve Adalet Sistemleri (AKTS 8)

(Seçmeli) Avrupa Birliği ve Sosyal Hizmet Politikaları (AKTS 8)

(Seçmeli) Karşılaştırmalı Sağlık ve Sosyal Güvenlik Politikaları (AKTS 8)

(Seçmeli) Yoksulluk Olgusu ve Sosyal Hizmet (AKTS 8)

(Seçmeli) Topluma Dayalı Yöneylem Araştırması: Seçme Konular (AKTS 8)

(Seçmeli) Siyasal Teori (AKTS 8)

(Seçmeli) Aile İçi Şiddet ve Sosyal Hizmet (AKTS 8)

(Seçmeli) Kadın Çalışmaları ve Sosyal Hizmet (AKTS 8)

(Seçmeli) Sağlık Kuruluşlarında Tıbbi Sosyal Hizmet (AKTS 8)

(Zorunlu) Uzmanlık Alan Dersi (AKTS 8)

(Zorunlu) Tez Çalışması (AKTS 60)

 

DERS İÇERİKLERİ

GÜZ YARIYILI

Seminer
Yüksek lisans eğitiminin ikinci yarısında danışman öğretim üyesinin denetiminde çalışmak istediği konuya yönelik olarak literatür çalışması, veri toplama, derleme, analiz etme ve sonuçları raporlayarak sunmayı kapsayan faaliyetlerden oluşur.

 

Uzmanlık Alan Dersi
Yüksek lisans tez çalışması aşamasında danışman öğretim üyesinin öğrenci ve öğrencilerine tez çalışmalarına ilişkin bilgileri aktardığı teorik bir derstir. Ayrıntılı içeriği her bir danışman öğretim üyesi tarafından belirlenmektedir.

 

Tez Çalışması
Kredili derslerini ve seminer dersini başarı ile tamamlayan öğrencilerin tez danışmanının sorumluluğunda yaptıkları çalışmadır.

 

Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği
Bu dersin amacı bilimsel çalışmalarda izlenecek temel analiz yöntemlerini öğretmektir.

 

Sosyal Hizmet Kuram ve Uygulamaları-I
Dersin amacı öğrenciye genelci sosyal hizmet uygulama modeli çerçevesinde bilgi vererek birey ve grup ile sosyal hizmet yöntem ve tekniklerini öğretmektir.

 

Toplumsal Problemler ve Sosyal Hizmet
Dersin amacı öğrencinin toplumsal sorunlara bakış açısını, temel kavram ve kuramsal yaklaşımları öğrenmesinin yanı sıra Dünya’da ve Türkiye’deki çeşitli toplumsal sorunlara çözüm önerileri geliştirmesidir.

 

Sosyal Hizmetin Etik Temelleri ve Felsefesi
Sosyal hizmet konularının tarihsel süreç içinde dünyada ve Türkiye’ deki gelişiminin; demokrasi, insan hakları ve sosyal adalet açısından öneminin kavranması ve sosyal hizmet açısından analitik bakış açısının yerleştirilmesi hedeflenmektedir.

 

Çocuk İhmal, İstismar ve Sosyal Hizmet
Bu dersin amacı çocuk ihmal ve istismarı kavramlarını sosyal hizmet perspektifinden ele almak ve çocuk ihmal-istismar süreçlerine ilişkin temel bilgi ve becerileri kazandırmaktır.

 

Sosyal Hizmet Tarihi ve Siyasal Temelleri
Bu derste Türkiye’nin sosyal refah ve sosyal hizmet sistemlerinin tarihsel kökenleri, sosyal refah kurumlarının gelişimi, yapısı ve işleyişi, sosyal hizmet mesleğinin Türkiye’de ve dünyadaki gelişimi, sosyal hizmetin siyasi temelleri konularının öğretilmesi amaçlanmaktadır.

 

Çağdaş Yönetim Teknikleri ve Sosyal Hizmet
Çağdaş Yönetim Teknikleri dersinin temel hedefi günümüz küreselleşme sürecinde sosyal hizmet ve genel yönetim bilimleri literatüründe meydana gelen değişmeleri ve güncel gelişmeleri takip etmektir.

 

Yaşlılık Olgusu ve Sosyal Hizmet
Dersin amacı yaşlılık dönemine ait kavramların, kuramların, özelliklerin, sorunların ve hizmetlerin kapsamlı olarak ele alınması, sosyal hizmetin yaşlılara ne zaman, nerede, neden ve nasıl ulaşması gerektiğinin kavratılmasıdır. Yaşlılık kavramları, kuramları, özellikleri, sorunları ve yaşlılarla sosyal hizmet, yaşlılara yönelik mevcut politika ve hizmetler; geriatrik sosyal hizmet vb. konular üzerinde durulmaktadır.

 

Gençlik Sorunları ve Sosyal Hizmet
Bu dersin amacı gençlerle sosyal hizmet uygulaması gerçekleştirmeden önce gençlerin içerisinde bulunduğu sorun alanlarını ortaya çıkarmak, bu sorunlara sosyal hizmet perspektifinden çözüm yolları geliştirebilmektir.

 

Yerel Yönetimler ve Sosyal Hizmet
Dersin amacı sosyal hizmet etkinliğinin artırılarak, ülke genelinde yaygınlaştırılmasında yerel yönetimlerin öneminin açıklanmasıdır.

 

Etnisite, Toplumsal Cinsiyet, Din ve Sosyal Hizmet
Dersin amacı öğrencilere etnisite, toplumsal cinsiyet, din kavram ve kuramlarına ilişkin gerekli bilgileri kazandırmak ve bu bilgilerin sosyal hizmet mesleği ve yönetimi ilkeleri çerçevesinde kullanılmasına yönelik bir bakış açısı geliştirmektir.

 

Küreselleşme ve Sosyal Hizmet
Dersin amacı küresel toplumun gelişmesi ve buna ilişkin koşulları sosyal hizmet yaklaşımı ile incelemek, teorik ve reel çerçeveyi sosyal hizmet bilgisi ile kavramak ve bu bakış açısını kazandırmaktır.

 

DERS İÇERİKLERİ

BAHAR YARIYILI

Sosyal Hizmet Kuram ve Uygulamaları II
Bu ders sosyal hizmet çalışmalarında uygulanan kuram ve yaklaşımların neler olduklarını tanımak, öğrenmek ve uygulamaya yönelik örnek çalışmaları kavramayı amaçlamaktadır.

 

Sosyal Bilimlerde Nitel ve Nicel Araştırma Yöntemleri
Dersin amacı, öğrencilerin sosyal bilimlerde araştırma sürecine ilişkin temel kuramsal ve yöntemsel donanımları edinmelerini sağlamaktır. Dersi alan öğrencilerin sosyal bilimlerde nitel ve nicel araştırma yöntemlerine ilişkin temel kavramların bilgisini kazanması beklenmektedir.

 

Yapısal Yoksulluk ve Sosyal Hizmet
Yoksulluğun -varlıkbilimsel, bilgi kuramsal, tanımsal, türevsel, nedensel ve işlevsel gibi- olgusal boyutlarının öğretilmesi; yoksulluk olgusunun ilişkisel-inşasal niteliğini makro, mezo ve mikro düzlemlerde çözümleyebilme yeti ve becerisinin geliştirilmesi; bütün bu hususların sosyal hizmet süreçleriyle ilişkilendirilmesi ve işevuruk hale getirilmesi.

 

Aile Sorunları ve Sosyal Hizmet
Sosyal düzen ve sosyal hizmet için küçük yaştan itibaren sağlıklı ve ahenkli bir ailenin önemli bir kurum olduğunun vurgulanması amaçlanmaktadır.

 

Politik Sistemler ve Sosyal Hizmet Politikaları
Dersin amacı modern devletin ortaya çıkışını, farklı devlet sistemlerini, bunların temel kurumları ve işleyişlerini karşılaştırmalı bir biçimde incelemektir.

 

Sosyal Hizmet ve Adalet Sistemleri
Dersin amacı, çocuk mahkemeleri, tutukevleri, cezaevleri, ıslahevleri gibi ortamlarda suçlu kişilere (yetişkin veya çocuk) yönelik sosyal hizmet müdahale ve uygulamalarına ilişkin bilgi sahibi olmalarına yardımcı olmaktır.

 

Avrupa Birliği ve Sosyal Hizmet Politikaları
Dersin temel amacı öğrencilerin sağlık hizmetlerinin verdiği örgütsel yapıyı tanıma ve uluslararası sağlık politika ve sağlık mevzuatlarını öğrenmeleridir.

 

Yoksulluk Olgusu ve Sosyal Hizmet
Türkiye’de yoksulluk ve yoksulluğa götüren temel etmenler çerçevesinde konuların işlendiği bu dersin içeriğinde hedef; ekonomik, siyasal, kültürel, sosyolojik ve psikolojik yansımaları ile iç içe geçmiş çok boyutlu ve yapısal bir sorun olarak yoksulluğu tüm yönleriyle incelemek ve yoksulluğun yol açtığı toplumsal çözülmelerin belirlenmesinde ve yoksulluğa sebep olan sosyal risklerin azaltılmasında sosyal hizmetin rolünü ve etkilerini ortaya çıkarmaktır.

 

Topluma Dayalı Yöneylem Araştırması: Seçme Konular
Bu dersin amacı karar ortamları ve yöntemleri hakkında bilgi vermektir.

 

Siyasal Teori
Bu ders siyaset teorisindeki temel problemleri ve tartışmaları incelemeyi amaçlamaktır.